Estetik Diş Hekimliği Nedir?

Estetik diş hekimliği, ağız içerisinde daha iyi bir gülüş elde etmek için yapılan uygulamaların tümünü içeren diş hekimliği dalıdır. Estetik Diş Hekimliği, çeşitli uygulamaları kullanarak dişlerde sağlıklı ve estetik bir görünüm elde etmeyi hedefler.

Estetik diş tedavileri neden tercih edilir?

Diş estetiği, hastanın fiziksel ve sosyal özelliklerine göre belirlenmektedir. Bu nedenle kişiden kişiye göre değişen özel tasarımlardır. Estetik diş yaptırmak isteyen kişinin ağız, çene, yüz yapısı birlikte değerlendirildikten sonra doğal ve ideal görüntü kişiye özgü olarak dijital bir ortamında tasarlanmaktadır. Elde edilen dijital gülüş tasarım mockupı hastaya sunulur ve hekim ile ortak karar alınarak tedaviye başlangıç sağlanır. Estetik diş hekimi, hastanın ağız ve diş sağlığına uygun olarak estetik diş tedavisi uygular. Estetik diş tedavileri kişiye özel planlanır.

Estetik diş tedavisinde uygulanan diş uygulamaları nedir?

• Zirkonyum Diş Tedavisi
  • Inley / Onley Dolgu
  • Empress Diş Tedavisi
  • Porselen Lamina Tedavisi
  • Estetik Dolgular
  • Bonding Tedavisi
  • Diş Beyazlatma
  • Dental İmplant
  • Diş Eti Estetiği
  • Gülüş Tasarımı
  • Ortodonti

Estetik diş tedavisi hangi durumlarda uygulanır?

• Ortodonti ile diş dizisindeki bozukluklar
  • Dişler arasında var olan boşluklar
  • Diş eti problemleri ve seviye düzensizlikleri
  • Dişlerle dudak/yanak arasındaki uyumsuzluk
  • Kırık ya da çapraşık dişler
  • Rengi bozuk olan dişler
  • Eksik ve ayrık dişlerin tedavisinde uygulanır.

Estetik diş tedavisi nasıl planlanır?

Diş Hekimi İlk Muayene: Estetik çözümlere geçmeden önce ağız ve diş sağlığının değerlendirilmesi amacıyla genel bir ağız ve diş muayenesi yapılarak hastanın talebine göre uygun dijital tedavi içeriği hekim tarafından sunulur.

Model: Üst ve alt çeneden ölçüler alınarak dişlerin ve çevre dokuların modeli elde edilir. Ve modeller üzerinden değerlendirme yapılır.

Fotoğraflama: Yüz, gülüş, profil ve ağız içi fotoğrafları alınarak her açıdan görüntü elde edilir.

Planlama: Hastadan alınan fotoğraf ve modeller üzerinde dişlerin ve diş etlerinin estetik açıdan sorunlu olan bölgeleri tüm yüz bölgesi düşünülerek hasta ile değerlendirilir.

Estetik diş tedavisinde öncesi ve sonrası

Estetik diş hekimliği uygulamalarının başarıya ulaşabilmesi için, hastaların diş hekimlerine işleme dair beklentilerini ayrıntılı olarak anlatması gerekir. Yapılan görüş alışverişleri sonucunda, işlem sonrasında oluşacak görünüm çeşitli dijital araçlar ve cihazlar yardımıyla tasarlanabilir. Seçilen estetik diş hekimliği uygulamasına bağlı olarak, hastaların tedavi sonrasında dikkat etmesi gereken unsurlar farklılık gösterebilir. İdeal görünümün sağlanması ve korunması açısından, tedavi öncesinde ve sonrasında diş hekimlerinin tavsiyeleri ve uyarıları çerçevesinde hareket edilmesi büyük önem taşır. Estetik diş hekimliği uygulamaları hakkında detaylı bilgi ve randevu talebinizi web sitemiz üzerinden dilediğiniz zaman oluşturabilirsiniz.