All On Four İmplant Tekniği Nedir?

All on four implant uygulaması; tüm dişleri eksik hastalarda tek çeneye 4 adet implant yerleştirerek, takıp çıkartma sağlanmadan sabit olarak hastanın kendi dişleri gibi kullanabileceği protez dişlerin yapımını sağlayan tekniktir. Eğer hastanın genel şartları uygun ise implantlar yapılır yapılmaz geçici dişlerde sabit olarak uygulanabilmektedir.

All On Four İmplant Tekniği nasıl uygulanır?

Tam dişsiz çenelerde gerekli şartların (genel sağlık ve ağız dokuları) sağlandığı durumlarda belirli kurallara uyarak gerekli açılardan 4 adet implantın tek çeneye yerleştirilmesi ile uygulanır.

All On Four İmplant Tekniği avantajları nedir?

• All on four implant tekniğinde en önemli avantaj sinüs yükseltme, kemik eksikliklerinin giderilmesi için gerekli ilave cerrahilere çok fazla gerek duyulmaz.
  • İlave tedavi süresi çok uzamaz.
  • İmplantlar yerleştirildikten 3 ay sonra kalıcı protezler uygulanır.
  • Seans sayısı diğer tedavilere oranla daha azdır.
  • Geçici olarak uygulanan protezler şartlar uygunsa sabit olarak takılır.

All On Four İmplant Tekniği öncesinde bilinmesi gerekenler nedir?

• All On Four İmplant uygulaması mutlaka alanında uzman diş hekimleri tarafından uygulanmaktadır. Bu işlem cerrahi bir işlem olup tekrarlanabilir uygulamalar değildir, bu sebeple doğru bir şekilde uygulanması oldukça önemlidir.
  • Tedavi öncesi hastanın genel sağlık durumu mutlaka değerlendirilmelidir. Tansiyon, kalp, diyabet hastalıkları olan kişilerin tedavisi kontrol altında gerçekleştirilmelidir.
  • Ağız içi muayenenin genellikle tomografi ile desteklenmesi gerekmektedir.
  • Sabit protez yapılabilmesi için daha az sayıda implant konulması yeterli olmaktadır.
  • İlave cerrahilere gerek duyulmadığı için tedavi süresi daha kısadır.

All On Four İmplant hangi durumlarda uygulanmaz?

• Genel sağlık durumu uygun olmayan (Kemoterapi ya da radyoterapi tedavisi gören, ileri seviyedeki şeker ve kalp hastalığı olan kişilerde)
  • Kemik büyüme ve gelişimini tamamlamamış genç kişilerde
  • Ağız içi doku durumu yeterli olmayan kişilerde
  • Sigara kullanımı çok fazla olan kişilere all on four implant uygulanmaz.

All On Four İmplant Tekniği tedavi süreci nasıldır?

• İmplant uygulanacak bölgenin uygunluğu diş hekimi muayenesinde kontrol edilir.
  • Ağız içi dokunun hekim tarafından uygun görülmesi halinde lokal anestezi altında tek seansda 4 implant yerleştirilmesi ve geçici protezlerin uygulanması için gerekli ölçülerin alınması ile başlar.
  • İmplant uygulandıktan sonra implant ile dokuların birbirine kaynaması için yaklaşık üç ay beklenmektedir. Bu süre sonrasında kontroller yapılır ve hastanın implantüstü protezlerinin yapımına başlanır.
  • İmplantüstü protezlerin yapım süresi de yaklaşık 1 haftadır. Böylelikle 3 – 3,5 ay gibi bir sürede tedavi tamamlanmış olur.
  • Ayrıca implant uygulanacak bölgede doku problemleri var ise öncelikle implant bölgesi uygun hale getirilir ve sonrasında tedaviye başlanır. Bu gibi durumlar süreci uzatmakta olup tedaviyi uygulayacak diş hekiminin karar vermesi gerekmektedir.

All On Four İmplant Tekniği ağrılı bir işlem midir?

All On Four İmplant tedavisi lokal anestezi altında yapılmaktadır. İmplant yapılacak bölge uyuşturulur ve böylelikle hastanın tedavi esnasında ağrı hissetmemesi hedeflenir. Tedavi sonrası ise hastaya iletilen gerekli önlemler alınır ise minimum ağrı ile hastanın tedaviyi tamamlaması beklenir.

All On Four İmplant Tekniği sonrası diş bakımı nasıl olmalıdır?

• All On Four İmplant tedavisi sonrası diş bakımı standart diş bakımı ile birebir olmalıdır.
  • Her kişiden günlük ağız bakımda beklenen günde iki defa fırçalama işlemi beklenir.
  • 6 ayda bir düzenli diş hekimi kontrolü ve temizliği yapılmalıdır.
  • Yılda 1 defa röntgen yardımı ile implant çevresi kemik dokusunun durumu kontrol edilmelidir.
  • Hasta ağız hijyenine ve kontrollerine düzenli olarak önem vermelidir.

All On Six İmplant Tekniği nedir?

All-on-6 implant tedavisi diş kaybı olan hastalara belirli açılarla 6 tane implantın yerleştirilmesi ve bunların aynı gün diş protezine sabitlenmesini sağlayan bir tekniktir.

All On Six İmplant Tedavisinin avantajları nedir?

• Kişiye özel planlama ile gülüş estetiği sağlanır.
  • Blok kemik transferi gibi ileri cerrahi uygulamalara gerek duyulmaz.
  • Aynı gün, tek bir cerrahi işlem ile sabit diş protezi yapılabilir.
  • Hareketli diş protezi kullanmayanlar için uygundur.