Gömülü Diş Nedir?

Ağız içinde gelişimini sürdürememiş ve diş eti altında, kemik altında kalmış dişler gömülü diş olarak adlandırılır. Küçük azı dişler, köpek dişler ve 20’lik dişler diş eti ya da kemiklerin altında kalabilir, gömülü bir diş olabilirler.

Gömülü diş problemi yirmilik dişlerde baş gösterir, ancak yirmilik olmayan dişlerin de gömülü olarak kalabilme olasılığı her zaman vardır.

Gömülü diş belirtileri nelerdir?

Ağız içindeki dişlerin hali hazırda fazlaca yer kaplıyor olması ve yirmilik dişin kendini konumlandırmak üzere bir alan bulamaması, gömülü diş sorununa yol açan en temel sebeplerden bir tanesidir.

• Çene eklem ve kemiğinde ağrı
  • Diş ve diş etlerinde hassasiyet ve ağrı
  • Çürümeye bağlı ağız içi kötü koku
  • Çiğneme esnasında ağrı
  • Lenf bezlerinde şişme

Gömülü diş ne kadar sürede çıkar?

Gömülü diş çekimi yapılırken ilgili bölge uyuşturulmakta ve cerrahi bir işlem uygulanmaktadır. Gelişimi tam anlamıyla tamamlayamadığından ve çene kemiği içinde kaldığından dolayı operasyonla alınması şarttır. Diş çekiminin ardından eriyen dikiş veya daha sonra alınması gereken dikiş yöntemleri uygulanarak gömülü diş çekiminin iyileşme süresi başlatılmaktadır. Ortalama iyileşme süreci 7 ila 10 gün süresi arasındadır.

Hastanın iyileşme seyrine göre uygun görüldüğü taktirde çene cerrahı tarafından antibiyotik ya da ağrı kesici tedavisi önerilmektedir.

Genç yaşlarda gömülü dişlerin alınması, tercihen daha yaygın bir durumdur. Akut enfeksiyon durumunun olmaması ve iyileşme sürecinin, ileri yaşa göre daha hızlı olduğu genç yaşlar, gömülü diş tedavisinde uygundur.

Gömülü diş çekimi sonrası nelere dikkat edilmelidir?

• Ağız ve diş sağlı hijyenine önem verilmeli
  • Gömülü diş çekiminin ardından ilk 24 saat içinde diğer tarafla yemek yenmelidir.
  • Gömülü diş operasyonunun ardından, ilk 2 saat içinde hiçbir şey yenmemeli ve içilmemelidir. 2 saatten sonraki süreçte ise sadece yumuşak gıdalar, tercihen sıvı ağırlıklı öğünler tüketilmelidir.
  • Aşırı sert ve yapışkan gıdalar tüketilmemelidir.
  • 24 saat boyunca sigara içilmemelidir.
  • Soğuk kompres önerildi ise düzenli olarak uygulanmalıdır.
  • İlk iki gün içinde, küçük sızıntılar şeklinde kanama olması normaldir. Ancak kanamanın ciddi bir şekilde artması durumunda muhakkak diş hekimi ile iletişime geçilmelidir.
  • Kan sulandırıcı kullanımı önerilmemektedir.