Yetişkinlere Özel Telsiz Ortodonti

Invisalign

Telsiz Ortodonti (Invisalign) tedavisi; çapraşık ve ayrık diş tedavisinde kişiye özel yapılan şeffaf plaklar (aligner) ile dişleri düzeltmek üzere uygulanan tedavi yöntemidir. Invisalign tedavisinde, dişlerin etrafını çepeçevre saran şeffaf plaklar kullanılır.

Üç boyutlu yazıcılar aracılığıyla kişiye özel olarak üretilen bu apareyler, ortodonti tedavilerinde metal ya da porselen diş tellerinin kullanılması gerekliliğini ortadan kaldırır. Çapraşık ya da aralıklı dişlerde kaynaklanan bozuklukların tedavisinde şeffaf plaklardan yardım alınabilir.

Telsiz ortodontik tedavide kullanılan plaklar, hastaların rahatlıkla takıp çıkarabileceği bir forma sahiptir. Bu sayede hastalar yemek yerken ya da ağız ve diş bakımı rutinlerini uygularken daha konforlu şekilde hareket edebilir. Ayrıca, diş tellerinin estetik açıdan rahatsız edici bir görünüme sahip olduğunu düşünen kişiler, telsiz ortodontik tedavi sayesinde endişelerinden kurtulabilir.

Telsiz Ortodonti tedavisi nasıl uygulanır?

Invisalign

Telsiz ortodontik tedavi sürecinin başlayabilmesi için hastanın herhangi bir diş ya da diş eti sorunu olmaması gerekir. Bu nedenle tedavi öncesinde diş hekimi muayenesinden geçilmeli, varsa çürüklerin ve diş taşlarının tedavisi yapılmalıdır. Telsiz ortodontik tedavinin ilk aşamasında, röntgen ve tarama yoluyla hastaların diş ölçüleri ve fotoğrafları alınır. Alınan fotoğraf ve ölçü ya da dijital tarama ile elde edilen 3 boyutlu modeller ortodonti hekimi tarafından değerlendirilerek bir tedavi planı oluşturulur ve her bir aşamaya ait plaklar dijital ortamda planlanarak üretilir.

Şeffaf plaklar üretildikten sonra set halinde ortodonti hekimine gönderilir ve hastaya uygulanır. Şeffaf plakları hangi sırayla ve ne sıklıkla takmanız gerektiği, ortodonti hekimi tarafından size detaylı olarak aktarılacaktır. Tedavi boyunca diş hekiminizin belirlediği rutin kontrolleri aksatmamalı, plaklarınızın temizliğini yapmayı ihmal etmemelisiniz.

Telsiz Ortodonti tedavisinin özellikleri nedir?

Invisalign
  • Diş teli kullanımı olmadan ayrık ya da çapraşık dişlerin tedavisinde kullanılır.
  • Dijital ortodontik tedavidir. Tedavinin başlangıcında tedavi sonucunu hekim dijital ortamda 3 boyutlu olarak hasta ile paylaşır.
  • Şeffaf ve görünmezdir. Telsiz diş düzeltme tedavisi olarakta bilinir.
  • Şeffaf plakların hepsi kişiye özel olarak üretilir.
  • Rutini ve gündelik yaşantıyı etkilemez.
  • Özel günlerde, yemek yerken ya da bir şeyler içerken şeffaf plaklar kolaylıkla çıkartılıp geri takıla bilinir.
  • Şeffaf plaklar takıp çıkarıldığı için diş temizliği ve ağız hijyeni sağlamak diş teli tedavisine oranla daha pratiktir.
  • Şeffaf plak tedavisi ile çapraşık dişler hem yetişkinlere hem de çocuklara özel tedavi edilir.
  • Şeffaf plakları günde ortalama 20-22 saat takmanız önerilir.
  • Invisalign plaklarının esnek yapısı gereği aşırı sıcak içeceklerde uzak durulmalıdır. Plak yüksek ısıdan dolayı esneyerek formunu kaybedebilir.
  • Ortodonti hekiminin de onayı ile 15 günde bir plak değişimleri gerçekleştirilir.