Gülüş Estetiği Nedir?

Estetik diş hekimliği denilince akla gelen ilk kavramlardan biri ”gülüş tasarımı”dır. Belirli sebepler ile estetik görünümü bozan diş ve dişeti tedavilerinin yapılarak hastanın talep ve ihtiyaçlarını karşılamasını sağlayan uygulamadır. Gülüş tasarımı, bir ve birden fazla estetik diş işleminin bir arada uygulanmasıyla gerçekleştirilmektedir.

Dijital gülüş tasarımı nasıl yapılır?

Gülüş estetiği tamamen kişiye özel planlanan bir tedavi sürecidir. Gülüş tasarımı isteyen hasta ilk olarak diş hekimi muayenesi gerçekleştirir. İlk gülüş estetiği muayenesinin amacı; hastanın talebini hekime doğrudan iletmesi, bu talepler doğrultusunda hekimin ihtiyaçları ve yol haritasını çıkararak hastanın gülüş tasarımını onaylayarak kabul etmesi, onaylamadığı noktaları ifade etmesi ve bu noktaların istenen şekilde değiştirilerek düzeltilmesidir. Gülüş estetiğini aşamalandırmak gerekir ise;

• Hastanın ağız, cinsiyet, yaş ve yüz yapısının ayrıntılı analizi ve 3D ağız içi tarayıcısı ile dişlerin dijital ölçüsünün alınması
  • Hastanın beklentilerinin, kişiliğinin ve fizyolojik özelliklerinin de hesaba katıldığı tasarım planlama aşaması
  • Diş hekimi tarafından hastanın farklı açılardan fotoğrafı çekilir. Çekilen video, fotoğraf ve 3 boyutlu modelleme teknolojileriyle dijital gülüş tasarımının simüle edilmesi
  • Hastanın yüz ile uyumu değerlendirilerek hastaya tamamen dijital ortamda hazırlanan dijital gülüş tasarımı ön izlemesinin sunulması
  • Hangi uygulamaların gerçekleştirileceğine karar verilmesi ve uygulama aşamalarına geçilmesi

Gülüş tasarımı içerisinde yer alan diş tedaviler nelerdir?

Zirkonyum / Porselen Kaplamalar: Diş yapısındaki şekil ve renk bozukluklarını, dişlerdeki çapraşıklıkları veya diş eksikliklerini gidermek amacıyla uygulanan tedavilerdir.

Gingivektomi / Pembe Estetik: Diş eti seviyelerinin düzenlenmesi / diş eti estetiği tedavileridir.

İmplant: Eksik diş tedavisinde uygulanan tedavidir.

Diş Beyazlatma: Diş rengi doğuştan koyu olan veya sonradan çeşitli nedenlerle diş rengi sararmış hastalara uygulanan beyazlatma tedavisidir.

Kompozit Dolgu: Çürük, travma, genetik, çevresel etmenler gibi sebeplerle bozulmuş dişlere uygulanan tedavidir.

Ortondonti: Çapraşık ve aralıklı dişler için uygulanan telli ya da telsiz plak uygulamasıdır.

Gülüş estetiği kimlere uygulanır?

• Diş ve diş etleri arasında orantısızlık olanlar
  • Diş diziliminde ayrık ya da çapraşıklık olanlar
  • Dişlerinde doğuştan ya da sonradan renklenmeler, lekelenmeler olanlar
  • Dişlerinin boylarında düzensizlik olanlar, kötü görüntü
  • Diş etlerinin görüntüsü ile ilgili sorunu olanlar
  • Eksik dişleri bulunanlar

Gülüş tasarımının avantajları nelerdir?

• Kayıp diş ya da eksik diş tedavisini karşılar
  • Diş eti problemleri ya da bozukluklarının tedavisini karşılar
  • Dişlerde meydana gelen renk ve lekelenme tedavisini karşılar
  • Ayrık ya da çapraşık dişlerin tedavisini karşılar
  • Gülümsemeye engel olan psikolojik algıyı ortadan kaldırır
  • Sağlıklı ve estetik bir ağız bakımı sunar

Gülüş tasarımı kaç seans sürer?

Gülüş estetiği (dijital gülüş tasarımı) ortalama 3 seansta uygulanır. Tedavi genellikle ortodonti, cerrahi, protez ve dişeti uygulamalarının tek başına veya birlikte planlanmasıyla multidisipliner yaklaşımlarla gerçekleştirilir.

Gülüş estetiği tedavisi; dudak ve diş eti seviyesi, dişlerin boyları, dizimi, rengi ve genel anlamda dudak ile dişlerin uyum sağlaması güzel bir gülüşün ortaya çıkması hedeflenerek yapılır.

Gülüş estetiği sonrası nelere dikkat edilmelidir?

Gülüş tasarımı yaptıranlar, tedavi sonrasında mutlaka ağız hijyenine çok özen göstermeli, rutin kontrollerini ihmal etmemelilerdir. Gülüş tasarımının ömrü yapılan uygulamaya göre değişiklik gösterebilmektedir ancak düzenli ve iyi bri ağız bakımı ile gülüş tasarımınızı 10 yıla kadar kullanabilirsiniz.