Dental İmplant (Diş İmplantı) Nedir?

Dental İmplant; diş eksiklerini gidermek için uygulanan doğal dişlerimizi ve anatomisini taklit eden eksik dişlerin olduğu bölgeye yerleştirilen çoğunlukla titanyumdan üretilen son zamanlarda zirkonyumdan üretilmeye başlamış vida şeklindeki yapay diş kökleridir.

Diş implantı nasıl uygulanır?

Dental implant kimlere uygulanır?

Diş implantının uygulanması basit cerrahi bir işlemdir. Lokal anestezi ile sadece implantın yapılacağı bölgede anestezi uygulaması ile yapılmaktadır. İmplantın yerleştirileceği bölgede dokuların durumları normal ise yaklaşık 10 dakika gibi sürede uygulanabilmektedir. Gerekli önlemler alındığında ve uygun teknik ile uygulama gerçekleştirilir ise tedavi sonrası hastaların herhangi bir sorun yaşamadan süreçlerinin geçirilmesi planlanır. Diş implantının uygulanabilmesi için gözden geçirilmesi gereken kriterler bulunmaktadır. Öncelikle hastanın genel sağlık durumu sorgulanmalıdır. Kalp rahatsızlıkları, diabet, tansiyon hastalıkları gibi genel sağlık durumunu etkileyen durumlar sorgulanmalıdır. Hastanın genel sağlık durumu iyi ya da kontrol altında ise implant yapılacak bölgenin durumu önem arz eder. Kemik kayıpları, yumuşak doku kayıpları iyi değerlendirilmelidir. Tüm bunlar implant uygulaması için gereken kriterlere uyuyor ise büyüme ve gelişimini tamamlamış tüm bireylere implant uygulanabilir.

İmplant tedavisinin avantajları nedir?

• Günümüzde diş eksikliklerini hem işlevsel hem estetik görünüm hem de konfor anlamında kişisin kendi dişlerine en yakınını uygulamak implant tedavisinin birincil amacıdır.
  • Dental implant ile tam dişsiz hastalara takıp çıkarmaya ihtiyaç duymayacakları sabit dişler uygulanabilir.
  • Kısmı diş eksikliklerinin olduğu durumlarda hastanın kendi dişine hiç dokunmadan uygulama gerçekleştirilir.
  • İmplantlar ile ağız içi sert ve yumuşak dokular doğal fonksiyonlarını gerçekleştirebildikleri için kemik ve diş etlerini korumaktadır.
  • Dental implant ekonomik sınıflandırması (Ekonomik – Standart – Premium)
  • Sertifikalı implant uygulaması

İmplant tedavisi öncesinde bilinmesi gerekenler nedir?

• İmplant uygulaması mutlaka alanında uzman diş hekimleri tarafından uygulanmaktadır. Bu işlem cerrahi bir işlem olup tekrarlanabilir uygulamalar değildir, bu sebeple doğru bir şekilde uygulanması oldukça önemlidir.
  • Tedavi öncesi hastanın genel sağlık durumu mutlaka değerlendirilmelidir. Tansiyon, kalp, diyabet hastalıkları olan kişilerin tedavisi kontrol altında gerçekleştirilmelidir.
  • İmplant uygulanacak bölge de yer alan yumuşak dokular (yeni dişetleri, mukoza vb.) ve sert dokuların (kemik dokusu) tedavi için uygun olmalı ya da uygun hale getirilmelidir.

İmplant tedavisi hangi durumlarda uygulanmaz?

• Genel sağlık durumu uygun olmayan (Kemoterapi ya da radyoterapi tedavisi gören, ileri seviyedeki şeker ve kalp hastaları
  • Kemik büyüme ve gelişimini tamamlamamış genç kişiler
  • Ağız içi doku durumu yeterli olmayan kişiler
  • Sigara kullanımı çok fazla olan kişiler implant için uygun aday değillerdir

İmplant tedavisi süreci nasıl ilerler?

• İmplant uygulanacak bölgenin uygunluğu diş hekimi muayenesinde kontrol edilir.
  • Ağız içi dokunun hekim tarafından uygun görülmesi halinde lokal anestezi altında tek seansta uygulanabilir.
  • İmplant uygulandıktan sonra implant ile dokuların birbirine kaynaması için yaklaşık üç ay beklenmektedir. Bu süre sonrasında kontroller yapılır ve hastanın implantüstü protezlerinin yapımına başlanır.
  • İmplantüstü protezlerin yapım süresi de yaklaşık 1 haftadır. Böylelikle 3 – 3,5 ay gibi bir sürede tedavi tamamlanmış olur.
  • Ayrıca implant uygulanacak bölgede doku problemleri var ise öncelikle implant bölgesi uygun hale getirilir ve sonrasında tedaviye başlanır. Bu gibi durumlar süreci uzatmakta olup tedaviyi uygulayacak diş hekiminin karar vermesi gerekmektedir.

Kemik Grefti (Kemik Tozu) nedir ve hangi durumlarda kullanılır?

Kemik grefti (kemik tozu) cerrahi işlemler, enfeksiyonlar veya peridodental hastalıklar sonucu oluşmuş kemik eksikliklerini gidermek için kullanılan malzemelerdir. Her kemik eksikliği kemik tozu kullanılarak giderilemeyebilir, kemik eksikliği olan bölgenin durumu bunu belirler. İleri düzeydeki kemik kayıplarının giderilmesi için ileri cerrahi tekniklerinin uygulanması gerekebilir.

İmplant tedavisi ağrılı bir işlem midir?

İmplant tedavisi lokal anestezi altında yapılmaktadır. İmplant yapılacak bölge uyuşturulur ve böylelikle hastanın tedavi esnasında ağrı hissetmemesi hedeflenir. Tedavi sonrası ise hastaya iletilen gerekli önlemler alınır ise minimum ağrı ile hastanın tedaviyi tamamlaması beklenir.

İmplant tedavisi sonrası diş bakımı nasıl olmalıdır?

• İmplant tedavisi sonrası diş bakımı standart diş bakımı ile birebir olmalıdır.
  • Her kişiden günlük ağız bakımda beklenen günde iki defa fırçalama işlemi beklenir.
  • 6 ayda bir düzenli diş hekimi kontrolü ve temizliği yapılmalıdır.
  • Yılda 1 defa röntgen yardımı ile implant çevresi kemik dokusunun durumu kontrol edilmelidir.
  • Hasta ağız hijyenine ve kontrollerine düzenli olarak önem vermelidir.