Telsiz Ortodonti Tedavisi (Invisalign)

Çapraşık ve uyumsuz dişlerden kaynaklanan problemleri teşhis ve tedavi etmeye odaklanan diş hekimliği branşı ortodontidir. Ortodonti dendiğinde birçok kişinin aklına yalnızca diş teli tedavileri gelebilir. Ancak dental tedavilerde dijital teknolojilerin kullanılmaya başlanması sayesinde, günümüzde telsiz ortodontik tedavi uygulaması da mevcuttur. Şeffaf plak tedavisi olarak da adlandırılan bu yöntem, özellikle estetik kaygılar nedeniyle diş teli takmak istemeyen kişiler için uygun bir alternatif oluşturabilir.

Telsiz Ortodontik Tedavi (Invisalign) nedir?

Telsiz ortodontik tedavide, diğer ismiyle Invisalign tedavisinde, dişlerin etrafını çepeçevre saran şeffaf plaklar kullanılır. Üç boyutlu yazıcılar aracılığıyla kişiye özel olarak üretilen bu apareyler, ortodonti tedavilerinde metal ya da porselen diş tellerinin kullanılması gerekliliğini ortadan kaldırır. Çapraşık ya da aralıklı dişlerde kaynaklanan bozuklukların tedavisinde şeffaf plaklardan yardım alınabilir.

Telsiz ortodontik tedavide kullanılan plaklar, hastaların rahatlıkla takıp çıkarabileceği bir forma sahiptir. Bu sayede hastalar yemek yerken ya da ağız ve diş bakımı rutinlerini uygularken daha konforlu şekilde hareket edebilir. Ayrıca, diş tellerinin estetik açıdan rahatsız edici bir görünüme sahip olduğunu düşünen kişiler, telsiz ortodontik tedavi sayesinde endişelerinden kurtulabilir.

Telsiz Ortodontik tedavi nasıl yapılır?

Telsiz ortodontik tedavi sürecinin başlayabilmesi için hastanın herhangi bir diş ya da diş eti sorunu olmaması gerekir. Bu nedenle tedavi öncesinde diş hekimi muayenesinden geçilmeli, varsa çürüklerin ve diş taşlarının tedavisi yapılmalıdır. Telsiz ortodontik tedavinin ilk aşamasında, röntgen ve tarama yoluyla hastaların diş ölçüleri ve fotoğrafları alınır. Elde edilen bulgular doğrultusunda tedavi süreci planlanır.

Şeffaf plaklar üretildikten sonra set halinde diş hekimine gönderilir ve hastaya uygulanır. Şeffaf plakları hangi sırayla ve ne sıklıkla takmanız gerektiği, diş hekiminiz tarafından size detaylı olarak aktarılacaktır. Tedavi boyunca diş hekiminizin belirlediği rutin kontrolleri aksatmamalı, plaklarınızın temizliğini yapmayı ihmal etmemelisiniz.

Telsiz Ortodonti tedavisi (Invisalign) öncesi & sonrası

Dişlerinizin sağlığının ve formunun, telsiz ortodontik tedaviye uygun olup olmadığına ilişkin kararı diş hekiminiz vermelidir. Tedaviye başladığınız takdirde, şeffaf plakları belirtilen süre zarfı boyunca takmayı ihmal etmemelisiniz. Plakların çıkarılabilir olması, hastaların tedavi sürecini hassas bir disiplinle sürdürmesi gerekliliğini doğurur. Eğer plakları gereğinden daha az ya da kısa süreli takarsanız tedavi sürecini olumsuz etkileyebilirsiniz. Ayrıca tedavi boyunca ağız ve diş bakımı rutininizi eksiksiz olarak uygulamayı unutmamalısınız.

Ağız ve diş sağlığınızın telsiz ortodontik tedavi açısından uygun olup olmadığını öğrenmek için ortodonti uzmanlarından muayene randevusu alabilirsiniz.