Diş Eti Estetiği Nedir?

Pembe Estetik

Kişinin diş etinde var olan asimetrik bozukluk ve diş eti çekilmelerinin düzeltilerek, dişler ve diş etlerini olması sağlıklı konuma getirilmesini hedefleyen lazerli diş eti estetiğidir. Halk arasında pembe estetik olarak da adlandırılır.

Diş eti estetiği kimlere uygulanır?

• Ağız içinde yer alan diş eti seviyesinde farklılıklar varsa,
  • Diş eti renginden koyulaşma ve lekeler varsa,
  • Diş etlerinde gözle görülür bir çekilme varsa pembe estetik tedavisi için yaş sınırı olmaksızın uygulanan bir yöntemdir.

Diş eti estetiği tedavi yöntemleri nelerdir?

• Gummy Smile (Diş Eti Gülüşü)
  • Gingivektomi
  • Kron boyu uzatma
  • Gingivoplasti
  • Küretaj
  • Flep Uygulaması

Diş eti estetiğinin iyileşme süreci ne kadardır?

Diş eti estetikleri lazer uygulamalar ile yapıldığından kanama vb. durumlar yaşanmaz. Bu sebeple iyileşme süreci diğer tedavi yöntemlerine göre daha hızlı gerçekleşir. Diş eti estetiğinde iyileşme süreci ortalama 10-14 gündür.

Diş eti kanamaları neden oluşur?

• Diş fırçalama işleminde yanlış fırça kullanımı,
  • Doğru diş fırçalama kurallarını bilmeme
  • Enfeksiyon

Diş eti kanamalarına sebep olan hastalıklar nelerdir?

• Gingivitis: Diş etinde şişme gingivanın (diş eti) enflamasyonu olup diş eti hastalıklarının başlangıcıdır.
  • Periondontisis: dişeti ve dişleri destekleyen diğer dokuları etkileyen iltihabi hastalıklardır
  • Diyabet: Diyabet ile hassaslaşan ağızda oluşan bakteriler ile diş eti kanaması meydana gelir.

Diş eti kanamaları nasıl tedavi edilir?

Diş eti kanamalarında tedavi aksatılmamalıdır. Çünkü günlük hayatınızı etkileyecek bir sorundur. Gülüşlerinizi rahatça yapabilmek için diş bakımınızı ve diş eti kontrollerini aksatmayınız. Bakım diş eti tedavilerinde ilk aşamadır. Bunun beraberinde uzman bir diş hekimine muayene olunuz. Muayenenin ardından bilgilendirilecek ve sağlıklı bir şekilde tedavinize geçiş sağlayacaksınız. Doğru diş fırçalamaları, verilen gargaralar ve diş fırçaları tedavide oldukça iyi adımlar sağlayacaktır. Tanı ve teşhis aşamasında diş eti kanamaları dişten kaynaklanmayabilir. Farklı nedenlerde tedavi aşamaları ona göre ayarlanır.

Diş eti çekilmesi nedir?

Diş eti çekilmesi, dişleri saran diş eti dokusunun dişi veya diş kökünü açığa çıkartarak geri çekilmesidir. Diş eti çekilmesi genetik ve çevresel faktörlere bağlı olabilir.

Diş eti çekilmesini önlemenin yolu, düzenli olarak günde iki defa ağız ve diş bakımı yapmaktır. Her gün diş ipi kullanmak, ağız bakım suyu kullanmak ve 6 ayda bir düzenli diş hekimine muayene olmaktır. Bu işlem tartar oluşumunu önler böylece diş eti çekilmesi riski de azalır.

Diş eti çekilmesi neden olur?

• Düzensiz ağız ve diş bakımı
  • Diş gıcırdatma
  • Sert ve agresif diş fırçalama
  • Genetik faktörler
  • Tütün ve tütün ürünleri kullanımı
  • Diş eti dokusu travması

Diş eti çekilmesinin belirtileri nedir?

• Diş ve diş etleri arasında gelişen yeni boşluklar
  • Ağız kokusu
  • Diş fırçalarken ağız içinde oluşan kanama
  • Sert dokulu yiyecekler yerken kanama veya ağrılı çiğneme
  • Kökten ayrılan dişin gözle görülür halde dişin normalden daha uzun gözükmesi
  • Diş etlerinde kabarıklık, kızarıklık veya şişkinlik

Diş eti çekilmesinin tedavisi nedir?

Diş eti çekilmesinde uygulanan en etkin yöntem etlerin çekilmesine sebep olan problemleri bulmak ve çözüm üretmektir. Diş hekimi tarafından etkilenen bölgeye Dental Hijyen tedavisi olan diş taşı temizliği derinlemesine yapılır. Dental Hijyen tedavisi ile diş eti ve kök yüzeylerde oluşan plak ile tartar çıkarılır ve açıkta kalan kök alanı bakterilerin tutunmasını zorlaştırmak için düzgünleştirilerek temizleme işlemi gerçekleştirilir. Düzenli ve doğru fırçalama alışkanlığı ile basit diş eti çekilmesi vakaları tedavi edile bilinir.

Orta ve ağır diş eti çekilmesi yaşayan hastaların tedavisinde ise hekim uygun görür ise antibiyotik ilaç tedavisi uygular ya da diş eti ameliyatı ile tedaviyi gerçekleştirir.