Dental Hijyen Nedir?

(Diş Taşı Temizliği)

Diş yüzeylerinde oluşan ve ağız sağlığını riske atan bakteriler barındıran tabakalar plak olarak adlandırılır. Plak birikimleri zamanında temizlenmediği takdirde kireçlenerek tartara, diğer adıyla diş taşına dönüşür. Söz konusu oluşumlar hem diş çürüklerine hem de diş eti hastalıklarına sebebiyet verir. Dental Hijyen, hastanın diş taşlarının uzaklaştırılması ve diş yüzeyindeki renklenmelerin giderilmesi için uygulanan detaylı diş taşı temziliği işlemini kapsar. Düzenli olarak dental hijyen (detaylı diş taşı temizliği) yaptırmak; diş eti hastalıklarının, ağız kokusunun ve diş kayıplarının önlenmesine yardımcı olur.

Ağız ve diş sağlığınızı korumak, olası diş ve diş eti hastalıklarını önlemek için dişlerinizi düzenli olarak fırçalamalı, günde en az bir kez diş ipi kullanmalısınız. Bunların yanı sıra, düzenli olarak diş hekiminizi ziyaret etmeniz ve yılda iki kez diş taşı temizliği işlemi yaptırmanız da ağız hijyeninizi sağlamak açısından oldukça önemlidir. Ağız hijyeniniz ideal ölçüde sağlanmadığı takdirde dişlerinizin yüzeyinde biriken plak ve tartar tabakaları, dişlerinizin ve diş etlerinizin sağlığını riske atar. Web sitemiz üzerinden diş hekimi randevusu alarak dental hijyen (detaylı diş temizliği) işleminizi gerçekleştirebilir, böylelikle ağız sağlığınızı koruyabilirsiniz.

Dental Hijyen nasıl uygulanır?

Detaylı Diş Taşı Temizliği

Dental Hijyen öncesinde diş hekimleri, hastaların rutin muayenelerini gerçekleştirir. Hastanın diş etlerinde belirli bölgelerde çekilme söz konusuysa işlem sırasında hafif sızlama hissedilebilir. Diş hekimleri, yoğun diş taşı olan hastaların ağrı ve acı hissetmemesi için lokal anestezi uygulamayı tercih edebilir. İşlem sırasında ultrasonik cihazlar kullanılarak diş taşları temizlenir ve diş yüzeyleri cilalanarak renklenmelerden arındırılır. Ayrıca diş minelerini güçlendirme amacıyla florid uygulaması yapılır. Son aşamada hastaya oral hijyen konusunda tavsiye ve öneriler verilir.

Dental Hijyen uygulaması öncesi & sonrası

Dental Hijyen işleminin süresi, hastanın diş taşı yoğunluğuna bağlı olarak belirlenir. Ancak yoğun diş taşı olmayan hastalarda, işlem yaklaşık 30-50 dakika süren tek bir seansta sonlandırılabilir. Diş taşının yoğun olması halinde işlem ikinci seansa uzayabilir. Hafif hassasiyet ve sızlamalar meydana gelebilir bu olağan bir durumdur. Ağız hijyeninin korunabilmesi adına, dental hijyen işlemi sonrasında da ağız ve diş bakımı rutininin eksiksiz uygulanması gerekir.

Düzenli olarak dental hijyen yaptırdığınız takdirde sistemik rahatsızlıklardan kaynaklanmayan ağız kokusunu giderebilir, diş ve diş eti hastalıklarını önleyebilirsiniz. Randevu almak için web sitemizi kullanabilirsiniz.